1. Start med og opne ett nytt dokument, jeg brukte 400x150.
2. Velg deg to passe mørke farger, og sette dem som primærfarger. Jeg brukte #C0C0C0 og #6EA563. Filter >Render > Cluods. Opne din(e) yndlings grunge brush.
3. Brush litt rundt omkirng, og sett opacity til 80%.
4. Lim inn renderet ditt. Sette det der du vil ha det, og resize det om nødvendig!
5. Velg brushes som du brukte som Eraser tool(e), og hvis bort litt ytterst på layeret. Filter > Sharpen > Sharpen på renderet én gang!
Her stopper 1 del av tutorialen, stopper dere her har dere laget en "grunge signatur", gjærne stopp her om dere syns det ble bra, og utforsk resten selv.6. Finn deg et abstract 3d render,
PlanetRenders har ett stort utvalg, så let litt der. Lim inn renderet, og gjør følgende;
Lim inn renderet og sett det til Color Dodge. Hvisk bort litt av renderet, så dey passer inn.
Jeg brukte
dette.
7. Nytt layer, Image > Apply image. Nå skal vi bruke litt Blur tool, ta en soft brush 200px og brush litt, til det ser bra ut.
Før blur:
Etter blur:
8. Lim inn flere 3d renders, og lek med dem. Ta litt effekter her og der, det er snakk om fantasi!
Etter litt effekter og lignende, kom jeg frem til dette:
Beklager alle skrive feil, og håper dere får bruk for den. Outcomet er ikke det beste, men dere trenger ikke følge tutorialen til punkt og prikke! :D